úterý 14. dubna 2015

Podleský rybník

místo: Praha (mezi Dubčí a Uhříněvsí)
délka trasy: cca 5 km
obtížnost: 1
(1=asfaltové cesty, rovina či mírně kopcovitý terén; 2=polní a lesní cesty, rovina či mírně kopcovitý terén; 3=kopcovitý terén s větším převýšením; 4=hůře sjízdné lesní a polní cesty, více terénních nerovností, fyzicky náročná trasa; 5=nesjízdné)

Podleský rybník se nachází mezi Dubčí a Uhříněvsí na jižním okraji Prahy. Patří mezi největší rybníky v Praze. Jeho historie sahá až do 16. století, později se sem chodil koupat i prezident Masaryk (zdroj www.turistika.cz/mista/podlesky-rybnik).

Výletní místo je dostupné autem (zaparkovat se dá u hlavní pláže rybníka - vjezd z Bečovské ulice), i MHD (zastávka Netluky - autobusy 266, 269, 366).

Kolem Podleského rybníka se dá projít cca 5 km okruh po asfaltových cestách. Pro zdatnější turisty je možnost si výlet prodloužit např. o Uhříněvskou oboru (lesní cesty) nebo se projít dál směrem k Dubči.

Pro děti je zajímavý Podleský mlýn, kde chovají soby a statek v Netlukách (koně). Celá cesta je vhodná pro kočárky, sjízdná je i na kolech nebo odrážedlech. Jen je potřeba dávat pozor na auta, jedná se o normální místní komunikace, byť je na některých upraven vjezd jen na základě povolení. V letních měsících je rybník využíván ke koupání. Na hlavní travnaté pláži je ohniště - možnost opečení si buřtů.

Podél rybníka prochází modrá turistická značka (od železniční stanice Praha - Uhříněves, přes Dubeč a Běchovice k železniční stanici Praha - Klánovice) a naučná stezka Dubeč - Uhříněves

Popis naší ozkoušené trasy:
1 - parkoviště aut, 2 - ohrada se soby, 3 - odbočka zpátky k rybníku, 4 - napojení se na asfaltovou cestu u rybníka, 5 - odbočení vpravo ke statku, 6 - statek (koně), 7 - odbočka kolem několika baráčků zpátky směrem k rybníku, 8 - napojení se modré turistické značky vycházející z obory v Uhříněvsi, 9 - odbočení z asfaltové cesty na polní cestu (modrá značka) směrem k rybníku (dá se ale jít nadále po asfaltové cestě), pěšina nás následně dovede podél rybníka zpátky k autu